KO CHANG - THAJSKO BEZ DAVŮ TURISTŮ ČÁST 2

března 27, 2017

Náš pobyt na Ko Changu se přehoupl do druhé půlky a nadešel den výletu na okolní ostrovy. Výlet jsme koupili na Klog Prao v Coco Dee Bo Tours, cena 600 B za celodenní výlet včetně jídla, majitel příjemný, bohužel jsme si pořádně nezjistili, zda je výlet jen na lodi, nebo i s výstupy. Což se při větrném počasí ukázalo jako dost nešťastné, ale nějak nás nenapadlo se ptát, když na obrázku byly i pláže. Inteligenti prostě :-) Od předchozího večera vítr ještě přidal na síle a ochladilo se tak, že místní oblékli péřovky a ponožky do žabek. Rusové se pořád koupou. My bereme trička a mikiny a jdeme čekat na smluvené místo, kde nás mají vyzvednout na výlet.
Dlouho nikdo nejede, začínáme se radovat, že výlet nebude. Přeci jen se nám výlet na lodi, vzhledem k počasí, moc nezdá. Byl to ale jen typický thajský no stress přístup, taxikář nás vyzvedává s asi 15 minutovým zpožděním a už nás veze k přístavu. K lodi se brodíme po kolena ve vodě, molo je vzhledem k počasí pod vodou. Když vidím ty vlny, vůbec se mi do lodi lézt nechce. Plavba k prvnímu ostrovu trvá asi hodinu, přítel si v klídku usne, zatímco já si “užívám” obřích vln a umírám zimou. Po zakotvení u prvního ostrůvku Číňani skáčou do vln. Ne že by byli tak odvážní, ale mají to v programu, tak musí. Z oběda pozřu dvě sousta, jelikož se mi chce zvracet a nejsem schopna ani chodit po palubě. Když mi dojde, že pláže nebudou, panika se zvyšuje. Naštěstí mě to vyčerpá natolik, že usínám a po probuzení už jsem celkem OK. Výlet je nakonec skvělý i bez pláží, moře se uklidňuje a z lodě jsou nádherné výhledy na moře a okolní ostrovy.

Tady bych chtěla občas bydlet
Výhledy z lodi
Přístav v zátoce Bang Bao, odsud jezdí nejen výletní lodě, ale i lodě na Ko Kood, Ko Mak a Ko Wai
Přístav v zátoce Bang Bao

Po návratu dáme sprchu a lehkou večeři a vyrážíme na oslavu Čínského Nového roku. Není to žádná velká akce, spíš takové přátelské posezení s dobrým jídlem a pitím. Poprvé se setkávám s místní whisky Hong Tong, mám dost po třetím malém panáku. Kombinace celodenního výletu na rozbouřeném moři, piva a toho, co bych rozhodně nenazývala whisky je vražedná. Cestou do rezortu se v otevřeném taxi trochu probereme, takže se přidáváme ještě k oslavám u nás v rezortu.

Oslavy Nového roku

Následující den máme oba dva hodně slušnou kocovinu. I tak se sebereme, dáme si oběd tentokrát ve městě na druhou stranu od rezortu a vyrážíme do chrámu Wat Salak, který jsme si našli na mapce ostrova. Škoda, že jsme se na mapku nepodívali pořádně, protože pak bychom zjistili, že námi vymyšlenou cestou tam nedojedeme. Chtít po taxikáři, aby znal cestu je naivní, tváří se, jak kdyby byl na Ko Changu poprvé. Museli bychom objet celý ostrov kolem dokola, což by bylo bez motorky drahé a na dlouho. Necháme se tedy vyhodit u zátoky Bang Bao, ještě jednou si projdeme tržiště a pak jedeme relaxovat na naši oblíbenou pláž u Flora I Talay. Večer už jen relax u chatky, druhý den nás čeká tetování a potřebujeme být fit.

Klidné městečko za naším resortem, další rok ho v této podobě už nenajdeme.
Výborné kuřecí satay
Houpačka nikdy nezklame
A západy slunce také ne

Přišel den “D”, respektive spíš “T”, vyrážíme do studia na tetování. Po cestě si dáme snídani a jde se na věc. Já mám předloktí hotové za 3 hodiny a bez bolesti, pohodička. Přítel to má o poznání horší, vybral si hrudník, takže podstoupil 5 hodin utrpení. První pivo mu King nese už po půlhodině práce. S přestávkami je to snesitelnější, ostatně nezbývá, než to vydržet. Krásná práce. Dostali jsme oběd a dostáváme i večeři, pivo taky nechybí. Brzy se ale rozloučíme, druhý den už nás čeká přesun do Siem Reap v Kambodže.

Já mám hotovo :-)
A muž začíná svých 5 hodin utrpení

Nastal čas loučení s Ko Changem. Zamilovali jsme si výhledy na hory, moře, vysoké palmy, jízdy po klikatých strmých silnicích s výhledy do kraje i úžasně pohodovou atmosféru stranou turistického ruchu. Vůbec by nám nevadilo zůstat déle a prozkoumat více, ale plán je jiný. Třeba se sem ještě někdy podíváme. V té době jsme ještě neměli tušení, že se sem opravdu znovu podíváme a to hned další rok. Bohužel další návštěva byla trošku zklamáním, Ko Chang v roce 2017 už není takový, jaký jsme zažili při první cestě v roce 2016. Turistický ruch stoupá všude a vybírá si svou daň. Ale na závěr raději něco veselejšího :-)

V Thajsku koupíte opravdu vše
A když si to koupit nemůžete, tak si to vyrobíte, aneb lednice z odpadkového koše, sáčku a ledu

You Might Also Like

0 komentářů

MÁŠ DOTAZ? NEVÁHEJ A NAPIŠ :-)

Název

E-mail *

Vzkaz *

Asie (40) Sama na cestě (28) 6 měsíců v Asii (27) Thajsko (22) První velká cesta (15) Kambodža (8) Doprava v Thajsku (7) Evropa (7) Dobrovolnictví (6) Malajsie (6) Myanmar/Barma (6) Práce na cestách (6) Rozpočet Thajsko (6) Na pár dní pryč (5) Vietnam (5) Workaway (5) Bangkok (4) Ko Chang (4) Langkawi (4) O cestování (4) Doprava v Kambodže (3) Koh Phayam (3) Siem Reap (3) Angkor Wat (2) Atrakce Langkawi (2) Digitální nomádství (2) Irsko (2) Koh Rong (2) Kuala Lumpur (2) Nákup letenek (2) Německo (2) Phnom Penh (2) Plánování (2) Rady a tipy (2) Rezervace ubytování (2) Rozpočet Malajsie (2) Tetování Thajsko (2) Vztahy na cestách (2) Ao Nang (1) Athény (1) Ayutthaya (1) Bagan (1) Bago (1) Berlín (1) Bezpečnost (1) Budapešť (1) Cameron Highlands (1) China town Singapore (1) Cliffs of Moher (1) Death Railway (1) Dlouhodobé cestování (1) Doklady (1) Dublin (1) Dánsko (1) Flixbus (1) Galway (1) Ha Tien (1) Ho Chi Minh (1) Inle Lake (1) Kanchanaburi (1) Khao Sok (1) Ko Kood (1) Ko Kut (1) Ko Lanta (1) Ko Mak (1) Ko Ngai (1) Ko Samet (1) Ko Samui (1) Ko Wai (1) Kodaň (1) Krabi (1) Langkawi průvodce (1) Little India Singapore (1) Mandalay (1) Marina Bay Singapore (1) Mawlamyine (1) Maďarsko (1) Melaka (1) Moken sea gypsy (1) Most přes řeku Kwai (1) Moulmein (1) Myanmar/Barma základní informace (1) Penang (1) Perhentian islands (1) Phi Phi (1) Phu Quoc (1) Phuket (1) Prachuap Khiri Khan (1) Před nákupem letenky (1) Railay Beach (1) Ranong (1) Rayong (1) Rozpočet (1) Rozpočet Kodaň (1) Rozpočet Myanmar (1) Rozpočet Singapore (1) Saigon (1) Sihanoukville (1) Singapore (1) Trable při odletu (1) Vietnam nemocnice (1) Yangon (1) Zamýšlení se (1) Řecko (1) Žitava (1) Životní změna (1)