HISTORICKÁ AYUTTHAYA A NA KOLIK VYJDE MĚSÍC DOVOLENÉ V THAJSKU

července 23, 2017

Ayutthaya bývala centrem siamského království a nyní je jedním z nejnavštěvovanějších míst v Thajsku. Tedy alespoň podle Wikipedie, já osobně jsem ten pocit vůbec neměla, město je to klidné s příjemnou atmosférou, která mi přišla turistickým ruchem celkem nedotčená. Nejspíš to bude tím, že většina lidí sem jede pouze na jednodenní výlet z Bangkoku, ale na delší dobu už se nezdrží. Přijde mi to trochu škoda, doporučuji v tomhle městě zůstat alespoň na dvě noci a pořádně nasát jeho atmosféru. Navíc budete mít víc času na prohlídku památek.
Do Ayutthaya jsme jeli z Ko Changu, respektive z Tratu autobusem, který končil na Mo Chit Bus Station. Odsud jsme se potřebovali dostat dál. Moc jsme předem neřešili jak, už jsme byli zvyklí, že se vždy nějak dostaneme. A dostali a bylo to opět veselé. Skončili jsme v minibusu, který, jak jsme brzy pochopili, fungoval jako jakási forma veřejné dopravy do přilehlých měst a městských částí Bangkoku. Takže to vypadalo zhruba tak, že jsme se zpocení a ulepení mačkali v minibusu, který každých deset minut přibrzdil a paní, která asistovala řidiči otevřela dveře a začala řvát "jutáááá, jutáááá, jutááááá". Kdo chtěl, tak vystoupil nebo přistoupil. Takže cesta na 40 minut se nám protáhla na dvě hodiny. Každopádně to ale byl zážitek nejen pro nás, ale nejspíš i pro ní. Během jízdy stihla prozkoumat všechny moje tetování i mikrodermály na hrudníku. Jo exoti z Evropy, i ovoce jsem dostala :-D Cena minibusu 120B pro oba, pro nás docela milé překvapení, nejdříve jsme mysleli, že je to za osobu, takže oceňuji, že se nesnažila nás natáhnout, i když naše přiblblé pohledy nejspíš mluvily za vše. Na zpáteční cestu už jsme zvolili vlak, obyčejná třetí třída za 15B pro oba. A to jsme si mysleli, že levněji už to nejde. Vlakové nádraží je v Ayutthaya jen jedno, není problém ho najít. V Bangkoku jede vlak z centrálního vlakového nádraží, kam se dostanete pohodlně metrem.
V Ayutthaya jsme si rezervovali ubytování na 4 noci v Ayothaya hotel, nic luxusního, ale priorita byla cena a bazén, ať se můžeme zchladit po cestě i po památkách. To se nám rozhodně vyplatilo, hned naproti hotelu bylo tržiště, kam jsme každé ráno došli pro luxusní ledovou kávu (15B) a něco malého k jídlu (kousek buchty 5B, sendvič 15B, maso na špejli 7B). Na památky jsme většinou vyráželi až kolem třetí, čtvrté hodiny, když nebylo takové horko. Mohli jsme si tak všechno v klidu projít a vychutnat atmosféru rozpadlých i nových chrámů, večerních trhů s jídlem i zapadlých uliček. Na jedno odpoledne/podvečer jsme si rezervovali vyjížďku na loďce se zastávkou u hlavních chrámů. Pohled z řeky nabízel zase jiný pohled nejen na chrámy, ale i na odvrácenou stranu města, kterou z ulice nevidíte - domky nejchudších obyvatel, špína, vypouštění odpadků do řeky. I přes všechna ekologická negativa má tenhle jednoduchý způsob života své zvláštní kouzlo. A na závěr projížďky varan lezoucí z vody. Když sedíte v lodičce 10 centimetrů nad vodou a z vody vidíte lézt něco, co zahlédnete asi tak na 10 vteřin a co má tlamičku jako krokodýl, zákonitě si myslíte, že je to on a posledních 10 minut jízdy se modlíte, ať už jste venku. Pak se smějete sami sobě, protože krokodýl zde opravdu volně nežije a varan je naprosto neškodný. I když kdoví, že :-D
Ayutthaya byla předposlední zastávkou naší měsíční dovolené, poslední zastávkou byl Bangkok, který jsme navštívili už podruhé. Poprvé jsme se ubytovali na Khao San, podruhé už jsme zvolili klid dál od centra v At Mind Executive Suites, kde jsme si užívali hlavně odpočinku u bazénu a obcházení okolních malých jídelen s levným a výborným jídlem.
Na závěr slibovaný rozpočet na měsíc dovolené ve dvou lidech. Strávili jsme 2 dny v Pattay, 3 dny v Ayutthaya, 3 dny v Bangkoku, 10 dní na ostrovech Ko Kut a Ko Mak a 10 dní na Ko Changu. Celková utracená částka byla 75 tis. za 2 osoby na měsíc. A co je vše v ceně? Letenky, ubytování, tetování, přesuny autobusy, loděmi i vlaky, taxíky, nájem motorky, výlety, jídlo, pití, cigarety, hostel a doprava na jeden den v Helsinkách při přestupu. Nesnažili jsme se šetřit za každou cenu, například ubytování by se dalo sehnat i levnější, ale byla to pro nás dovolená a chtěli jsme mít určitý komfort jako klimatizaci, vlastní koupelnu, lednici. Rádi si dáme večer i přes den nějaký drink, cigarety také něco stojí. Na druhou stranu ubytování existují i dražší, nechodíme do restaurací, jíme pouze na ulici, přepravujeme se většinou autobusy nebo vlakem s místními, nevyužíváme cestovní agentury a vše si zařizujeme sami. Označila bych to jako zlatou střední cestu, žádný extrémní lowcost, ale ani zbytečné utrácení. Výsledkem byl měsíc super dovolené bez omezování se. Jelikož jsme zde byli už podruhé (o první dvouměsíční cestě si můžete přečíst články zde: První velká cesta), tak jsme měli také lepší představu o cenách, nevzali jsme první taxi za napálenou cenu, nechodili jsme jíst do restaurací, ubytování jsme většinou sháněli na místě, smlouvali jsme. I když existují v Asii levnější země, než je Thajsko, i tak je to pořád levná destinace a pobyt zde vyjde na méně, než dovolená na dva týdny v Řecku s cestovkou. Stačí tomu věnovat trochu času a vše si zařídit sám. Nejdražší je se sem dostat, i když dnes už se dají sehnat letenky i kolem 10 tis., občas i méně, proto doporučuji, pokud už se sem chystáte, jděte si tvrdě za svým a zařiďte si v práci co nejdelší možnou dovolenou. Určitě si to zasloužíte! :-)
Video z Ayutthaya zde.

Socha ležícího Buddhy

Slavná hlava Buddhy v kořenech stromů

Chrámy jsou postavené tak, aby hlavní budovy stály v linii západu a východu slunce

Objížďka památek lodí

Cesta vlakem zpátky do Bangkoku

Ve vlaku lze zakoupit i jídlo

You Might Also Like

4 komentářů

1. Nádherné místo! Do Thajska se chci určitě ještě vrátit na delší dobu, byla jsem jen na dva týdny po Phi Phi Islands, Phuket a dalších ostrůvcích, ale zbytek budu muset ještě prozkoumat a sem bych rozhodně chtěla. Ta hlava Buddhy v kořenech stromů je naprosto úžasná :)!

OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám na seznamu přání ještě pořádnou spoustu míst v Thajsku, které bych chtěla vidět. Myslím, že ani rok by mi na to nestačil :-))

Vymazat
  2. Super článok! Určite budem sledovať ďalej!:)

OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Na začátku listopadu odjíždím na 5 - 6 měsíců do Asie, tak určitě bude co sledovat :-)

Vymazat

MÁŠ DOTAZ? NEVÁHEJ A NAPIŠ :-)

Název

E-mail *

Vzkaz *

Asie (40) Sama na cestě (28) 6 měsíců v Asii (27) Thajsko (22) První velká cesta (15) Kambodža (8) Doprava v Thajsku (7) Evropa (7) Dobrovolnictví (6) Malajsie (6) Myanmar/Barma (6) Práce na cestách (6) Rozpočet Thajsko (6) Na pár dní pryč (5) Vietnam (5) Workaway (5) Bangkok (4) Ko Chang (4) Langkawi (4) O cestování (4) Doprava v Kambodže (3) Koh Phayam (3) Siem Reap (3) Angkor Wat (2) Atrakce Langkawi (2) Digitální nomádství (2) Irsko (2) Koh Rong (2) Kuala Lumpur (2) Nákup letenek (2) Německo (2) Phnom Penh (2) Plánování (2) Rady a tipy (2) Rezervace ubytování (2) Rozpočet Malajsie (2) Tetování Thajsko (2) Vztahy na cestách (2) Ao Nang (1) Athény (1) Ayutthaya (1) Bagan (1) Bago (1) Berlín (1) Bezpečnost (1) Budapešť (1) Cameron Highlands (1) China town Singapore (1) Cliffs of Moher (1) Death Railway (1) Dlouhodobé cestování (1) Doklady (1) Dublin (1) Dánsko (1) Flixbus (1) Galway (1) Ha Tien (1) Ho Chi Minh (1) Inle Lake (1) Kanchanaburi (1) Khao Sok (1) Ko Kood (1) Ko Kut (1) Ko Lanta (1) Ko Mak (1) Ko Ngai (1) Ko Samet (1) Ko Samui (1) Ko Wai (1) Kodaň (1) Krabi (1) Langkawi průvodce (1) Little India Singapore (1) Mandalay (1) Marina Bay Singapore (1) Mawlamyine (1) Maďarsko (1) Melaka (1) Moken sea gypsy (1) Most přes řeku Kwai (1) Moulmein (1) Myanmar/Barma základní informace (1) Penang (1) Perhentian islands (1) Phi Phi (1) Phu Quoc (1) Phuket (1) Prachuap Khiri Khan (1) Před nákupem letenky (1) Railay Beach (1) Ranong (1) Rayong (1) Rozpočet (1) Rozpočet Kodaň (1) Rozpočet Myanmar (1) Rozpočet Singapore (1) Saigon (1) Sihanoukville (1) Singapore (1) Trable při odletu (1) Vietnam nemocnice (1) Yangon (1) Zamýšlení se (1) Řecko (1) Žitava (1) Životní změna (1)