JAK JSME (NE)ODLETĚLI

března 19, 2017

Listopad 2015, kupujeme letenky u Turkish Airlines za 16 tis. Kč, cena je to zbytečně vysoká, ale těším se a už nevydržím čekat. Dnes už bych si raději počkala, akce na letenky jsou skoro pořád. Letenky máme a nastává čas plánování. Jsem plánovací fanatik, baví mě to a mám ráda, když je ve věcech jasno, takže jsem se cca dva měsíce hrabala v mapách, tipech na cesty, ubytováních a dalších nezbytnostech. Výsledkem byl dvouměsíční itinerář cesty rozepsaný den po dni, včetně všech rezervací ubytování a letenek na přelety. Mužská část se na plánování naopak nepodílela téměř vůbec. Pokud ovšem za plánování nepovažujete odkývání pár hezkých obrázků s mořem a palmami. Jak se později ukázalo, nebylo to úplně šťastné - ani moje přesné plánování, ani jeho absolutní neplánování.

Plán naší cesty, chybí jen závěrečný Phuket

Vybaveni mým dokonalým plánem, dvěma šíleně těžkými batohy a neochvějnou jistotou, jak to bude všechno super a nic nás nemůže zaskočit, vyrážíme na letiště. Hurá, poslední cígo v ČR a jde se odbavovat, jen ať už to máme za sebou a sedíme v letadle. Naše nadšení a pocit jistoty mizí po 10 minutách, když na nás přijde řada, předložíme pasy a přijde otázka “máte vízum?”. Krve by se ve mně nedořezal a v hlavě mi běží scénka, jak stojíme před Thajskou ambasádou, z reproduktoru se s typickým thajským přízvukem ozývá “you neeeed víííízááááá” a my si děláme srandu z jejich Thaiglish. A že máme přijít další den, kdy mají úřední hodiny. Zasmějeme se a vykašleme se na to, vždyť jsme se i na jejich oficiálních stránkách dočetli, že občané ČR ani Rumunska víza nepotřebují. Ano nepotřebují, ale přítel vlastní cizinecký pas, se kterým je všechno jinak, což mě při mém dokonalém plánování nenapadlo ověřit.
Po zjištění, že přítel nemá vízum, je zavolán další pracovník, aby rozhodl, zda můžeme letět nebo ne. Nemůžeme. Ověřují další doklady a my máme mezitím čas domluvit se, zda let odložíme oba, nebo odletím sama a přítel přijede později. Tuna slz, emocí, výčitek, karton cigaret a čas utíká. Nakonec rozhodneme, že poletím sama a přítel přiletí později. Jdeme tedy tuto skutečnost oznámit paní u informací aerolinek, ta nám ale sdělí, že s cizineckým pasem ho do Thajska nepustí vůbec, i kdyby měl vízum. Rušíme tedy obě letenky, totálně vyčerpaní, ale ještě natolik pozorní, že si její slova necháme potvrdit na papír. Jedeme domů, v mikinách a teniskách, bez klíčů, spolubydlící není doma a venku mrzne, až praští. A začíná sněžit, místo palem sníh, paráda. Zasedáme do nejbližší hospody a řešíme co dál. Shodneme se na “ráno moudřejší večera”, pošleme do sebe pár panáků a jdeme spát.
Druhý den se na thajské ambasádě přítel dozví, že vízum mu dají za 3 dny a může letět. Následuje cesta do kanceláře aerolinek, kde se diví, co nám na letišti řekli, že je nesmysl, že by s vízem neodletěl. Letenky naštěstí zrušené nejsou, ale jejich posunutí nás bude stát 600 euro. Posouváme tedy let na nejbližší možný termín a dostáváme slib, že u manažera zjistí, zda je možné, snížit poplatek za posunutí. Za celý týden se i přes urgence nic nedozvíme. Nastává večer před odletem, jdeme udělat check-in, ale bohužel, nejde to. Co to zase sakra je?! V kanceláři už nejsou, tak zkoušíme různé infolinky. Neúspěšně, takže se jde na pivo a pár panáků, nic jiného se stejně dělat nedá. Po cestě domů ve značně upraveném stavu ještě zkoušíme další infolinky, ale když se dovoláte na podporu bůhvíkam, kde ani pořádně neumí anglicky, je dohoda hodně složitá. Druhý den voláme do kanceláře, že nám nešel check-in, načež se dozvídáme, že dokud není zaplacený poplatek za posunutí letu, check-in nejde udělat. Hm to jste nám řekli včas, děkujeme. Opět slibuje, že zjistí snížení poplatku a dá určitě vědět. Nedala a čas odjezdu na letiště se blíží. Zase abych volala já jí. Slibuje, že zavolá na letiště, že jedeme a budeme platit tam, ať o nás vědí a že mezitím už určitě zjistí tu slevu. Nezjistila a nezavolala. Na informacích na letišti nic nevědí, už jsme smíření s tím, že zaplatíme celých 600 euro, ale po pár minutách čekání se dozvíme, že jeden z poplatků ve výši 300 euro byl zrušen podporou odkudsi z Indie. Tak přeci jen ten podroušený telefonát k něčemu byl. Platíme, odbavujeme se, dáváme poslední (tentokrát už opravdu) české pivo a konečně nastupujeme do letadla. Máme za sebou naprosto šílený týden, nervy na dně, kocovinu, vypadáme jak zombie, ale konečně letíme! Moje hlava tomu už odmítá věřit, ale dne 27. 1. 2016 se doopravdy zahajuje náš asijský trip.

You Might Also Like

0 komentářů

MÁŠ DOTAZ? NEVÁHEJ A NAPIŠ :-)

Název

E-mail *

Vzkaz *

Asie (51) 6 měsíců v Asii (39) Sama na cestě (29) Thajsko (24) Vietnam (16) První velká cesta (15) Kambodža (8) Doprava v Thajsku (7) Evropa (7) Práce na cestách (7) Dobrovolnictví (6) Malajsie (6) Myanmar/Barma (6) Rozpočet Thajsko (6) Bangkok (5) Ha Giang north extreme motorbike loop (5) Na pár dní pryč (5) Vietnam na motorce (5) Workaway (5) Ko Chang (4) Koh Phayam (4) Langkawi (4) O cestování (4) Digitální nomádství (3) Doprava v Kambodže (3) Siem Reap (3) Vztahy na cestách (3) Angkor Wat (2) Atrakce Langkawi (2) Cat Ba (2) Cestovní pojištění (2) Dlouhodobé cestování (2) Ha Long bay (2) Irsko (2) Koh Rong (2) Kuala Lumpur (2) Moken sea gypsy (2) Nákup letenek (2) Německo (2) Phnom Penh (2) Plánování (2) Rady a tipy (2) Rezervace ubytování (2) Rozpočet Malajsie (2) Tetování Thajsko (2) Ao Nang (1) Athény (1) Ayutthaya (1) Bagan (1) Bago (1) Berlín (1) Bezpečnost (1) Budapešť (1) Cameron Highlands (1) China town Singapore (1) Cliffs of Moher (1) Copywriting (1) Death Railway (1) Doklady (1) Dublin (1) Dánsko (1) Flixbus (1) Galway (1) Ha Tien (1) Hanoi (1) Ho Chi Minh (1) Inle Lake (1) Kanchanaburi (1) Khao Sok (1) Ko Kood (1) Ko Kut (1) Ko Lanta (1) Ko Mak (1) Ko Ngai (1) Ko Samet (1) Ko Samui (1) Ko Wai (1) Kodaň (1) Krabi (1) Langkawi průvodce (1) Little India Singapore (1) Mandalay (1) Marina Bay Singapore (1) Mawlamyine (1) Maďarsko (1) Melaka (1) Most přes řeku Kwai (1) Moulmein (1) Myanmar/Barma základní informace (1) Penang (1) Perhentian islands (1) Phi Phi (1) Phu Quoc (1) Phuket (1) Prachuap Khiri Khan (1) Před nákupem letenky (1) Railay Beach (1) Ranong (1) Rayong (1) Rozpočet (1) Rozpočet Kodaň (1) Rozpočet Myanmar (1) Rozpočet Singapore (1) Saigon (1) Sapa (1) Sihanoukville (1) Singapore (1) Tam Coc (1) Trable při odletu (1) Vietnam nemocnice (1) Yangon (1) Yen Bai (1) Zamýšlení se (1) Řecko (1) Žitava (1) Životní změna (1)