KO CHANG - THAJSKO BEZ DAVŮ TURISTŮ

března 27, 2017

První den na Ko Changu trávíme důkladným relaxem, po předchozí celodenní cestě si ho zasloužíme. Náš resort je hned u moře, takže se nemusíme nikam trmácet, stačí vylézt z chatky, ujít pár kroků a jsme na pláži. Mají to tu krásně zařízené, zvýšené pódium se stolečky a matracemi na ležení přímo vybízí k odpočinku. Sluníčko, moře, poloprázdná pláž, dostatek jídla i pití. Značka ideál pro dokonalý oddech.

Lonely beach - příhodný název
Nature beach resort
Oběd na pláži
Nekrmte opice, zvládnou to bez Vás.

Válení by nás za chvíli unudilo, takže druhý den vyrážíme k vodopádům. Na Ko Changu jich je víc, my si vybíráme Klong Plu. Jelikož se v místních kopcích neodvažujeme jezdit na motorkách, necháváme se dovézt k rozcestí taxíkem (správný název je songtaew, ale na autech mají psané taxi, používám tedy tento název). Tentokrát už se ptáme na cenu dopředu a nebojíme se o ni smlouvat. Dostáváme se na cenu 120 B za oba, cesta trvá cca 15 minut. Doveze nás na začátek cesty k vodopádům a dále už pokračujeme po svých, cca 20 minut příjemné procházky lesem. Vodopád i okolí jsou krásné, takže si to tu prolezeme, vyfotíme, vykoupeme se a vydáváme se dál. V období sucha je málo vody, takže vodopády nejsou tak ohromující, často i vyschnou, i tak ale stojí za návštěvu.

Vodopád Klong Plu

Koupačka v jezírku

Dojedeme do města v zátoce Klong Prao, kde si dáme pozdní oběd a nějaké nákupy plavek, brýlí a dalších (ne)zbytností. Přítel potřebuje ostříhat, takže navštěvuje místní kadeřnictví. Jelikož nikdo neumí anglicky a my thajsky, vzniká mu na hlavě naprosto úchvatný sestřih. Skoro jsem umřela smíchy. A nejen já, ale i všechny Thajky okolo. Na druhý pokus už se to povede.

Sestřih ala "přijel jsem z Ruska"

Jelikož přítel toužil už hodně dlouho po tetování a já si možnost nechat se počmárat v Thajsku také nemohu nechat ujít, vytipovala jsem před cestou tetovací studio King tattoo, na jehož návštěvu právě přišel čas. Oba máme vcelku jasnou představu, řekneme co chceme a druhý den se máme přijít podívat na návrhy. Majitelé, manželský pár King a Jib, jsou strašně příjemní a přátelští. Poté, co dostáváme i pivo, abychom si oddechli, je víc než jasné, že tady se nám bude líbit. Na cestu zpátky bereme taxi a užíváme si nádherné výhledy na kopce a město v záři zapadající slunce. Den zakončujeme nočním koupáním a procházkou po pláži. Tohle se mi asi nikdy neomrzí. A kyblíky drinků za 200 B taky ne :-))

Kdo by si dával sklenici, když může mít kyblík :-)

Den třetí věnujeme odpočinku. Po snídani vyrazíme do části Klong Prao, kde se nám předchozí den líbilo, navíc máme večer konzultaci na návrhy tetování, tak budeme alespoň poblíž. Celý den trávíme na lehátkách u resortu Flora I Talay, mají to bezvadně vymyšlené, soukromé sezení připomínající postele je nadmíru příjemné pro lenošení. Ačkoli nejsme na resortu ubytovaní, nikdo naši přítomnost neřeší. Stačí si dát jeden drink a můžeme tu být celý den, nikdo nás nevyhazuje a ani se netváří blbě, že utrácíme málo peněz. Výhoda thajského přístupu k práci :-)) Nakonec si tu dáváme i večeři, po které vyrážíme do studia kouknout na návrhy.

Klong Prao beach

Sezení u Flora I Talay

Houpačky jsou lákadlo pro malé i velké

Ryby tady mají výborné

Cestou k tetovacímu studiu

Návrhy vypadají suprově, přesně podle našich představ. Dáváme si s majiteli, Jib a Kingem, pár piv a obdržíme pozvání na nadcházející oslavu Čínského Nového roku. Sedí se nám s nimi víc než dobře, ale druhý den máme výlet na lodi, tak se raději zvedáme a jedeme zpátky do našeho resortu. Obligátní kyblík mojita nemůže chybět. Zvedá se pořádný vítr a čteme o varování před velkými vlnami, malé lodě mají zákaz vyjíždět, velkým se doporučuje zvážit cestu. Přemýšlíme, zda se náš výlet uskuteční či nikoli.

A jak to s výletem a tetováním dopadlo? Čtěte v pokračování článku zde.