PRVNÍ DNY V THAJSKU, RAYONG, KO SAMET

března 22, 2017

Po všech peripetiích konečně přistáváme v Bangkoku. Projít kontroly a vyzvednout batohy nám trvá cca 30 minut, pak už jen převléct a konečně se můžeme nadechnout Thajského vzduchu. Vedro na padnutí.
Dostali jsme spoustu dobrých rad, jak na taxi a všechny jsme je úspěšně ignorovali. Taxi u letiště se tváří oficiálně, takže si vystojíme frontu a nasedáme do prvního, který na nás vyjde. Po pár minutách jízdy si všimneme, že taxametr není zapnutý a začínáme se vyptávat na cenu...to brzy :-D Víme, že jedeme celkem daleko, ale jeho cena 3 tis. bahtů se nám zdá přeci jen moc, naštěstí to usmlouváme na 2 tis. bahtů. Po cestě zastavujeme v menším městě na záchody a nákup drobného občerstvení. Když vlezu na záchody, poprvé si naplno uvědomím, že jsem vážně v Thajsku. Dojezd se neobejde bez komplikací, rezervovala jsem dost odlehlý rezort a řidič nezná cestu. Netuším, proč Thajci nepoužívají mapy, ale prostě nepoužívají. Poučení z první cesty - ptát se včas, smlouvat a navigovat. A nerezervovat odlehlé rezorty.
Konečně jsme našli naše ubytování, Duangtawan beach resort kousek od Rayongu. Ubytování nijak luxusní, ale nejsme nároční, takže pro nás naprosto dostačující. Majitelé milá rodinka (která nás v závěru natáhne na ceně taxi). Jsme jediní návštěvníci, dostáváme bungalow s výhledem na moře a skvělou večeři. Přítel se v první hodině pobytu stihne rozsekat na schodech, ani mě to nepřekvapuje, už se nám pokazil první odlet, pak si doma zapomněl telefon a teď tohle. Vypadá to, že bez potíží by to nebylo ono. Moře tu není nijak extra krásné, ale je tu božský klid a to přesně potřebujeme na srovnání po letu a vydechnutí od všech stresů. Dva dny tu strávíme bez problémů spánkem, procházkami, vyjížďkou na motorce a jídlem.

Výhled z bungalowu
První vyjížďka
Zastávka při vyjížďce
Nastává den přesunu na Ko Samet, majitelé nám zavolají taxi a cenu pěkně natáhnou. Jedeme asi 20 minut a platíme 600 bahtů. Bohužel ještě nemáme moc přehled o cenách a navíc jsou přeci táááááák hodní. Reálná cena cca 200 bahtů max. V přístavu Ban Phe kupujeme lístek na loď od naháněče na ulici. Hlavou mi běží rada “nekupujte nic od nikoho na ulici”. Jak to mám udělat, když na ulici prodávají všichni mi ovšem nikdo neřekl. Cena je ale 120 B (zpáteční a za oba), nižší, než jsme měli nastudováno, tak přinejhorším o tolik nepřijdeme. Čas odjezdu se blíží, hledáme loď a jsme nasměrováni k loďce, do které nastupují místní. Aha, tak proto ta nižší cena, tou velkou lodí nepojedeme. Nevadí, máme z toho super zážitek a cesta je rychlá a v pohodě.
V přístavu stojí taxíky, tuším, že nás zase někdo obere. No jasně, objíždíme s místníma celý ostrov, aby nás ve finále zavezl do našeho resortu 5 minut od přístavu a řekl si o 200 bahtů. Místní platili 20 bahtů. Kromě toho platíme 200 B za vstup do národního parku.
Ubytováváme se v našem resortu Bar and Bed, dáváme jídlo a vyrážíme prozkoumat pláž. Jídlo i ubytování docela drahé, ale nějaký ten luxus si přeci zasloužíme. Pláž je 15 minut chůze kolem přístavu a přes městečko. Konečně si začínáme uvědomovat, kde jsme, i když hlava to pořád ještě trochu nechápe. Dorazíme na Sai Kaew Beach, kde s drinkem v ruce odpadáme do lehátek. Cestou zpátky večeříme ve městě, dvě večeře - ryba s rýží a kuřecí s rýží dohromady včetně pití za 200 bahtů. Konečně se blížíme Thajským cenám. A chutnější než v hotelu.

První pořádný relax na pláži
Výhled krásný, snídaně hnusná, experiment s čínskou snídaní nevyšel.
První a poslední déšť v Thajsku
Další den půjčujeme za 150 bahtů motorku, abychom objeli ostrov. Přítel se vyseká, série nehod musí pokračovat, jak jinak. Po cestě máme krásné výhledy a dojíždíme na pláž ve špičce ostrova. Nádhera. Po cestě zpátky se navečeříme, koupíme pití na večer a objednáváme výlet na další den.

Pláž na konci ostrova

Typická porce jídla za 40 - 60 B, pro dospělého naprosto dostačující.
Noční městečko
Večerní relax s drinkem na hotelu

Třetí den pobytu absolvujeme zaplacený výlet po okolních ostrovech, vyšel na 600 bahtů/osoba, celý den včetně jídla a pití. Organizace suprová, vyjíždíme celkem brzy, takže jsme všude první a můžeme si vychutnat ostrůvky bez turistů. Čínani moc velcí průzkumníci nejsou, vždy zůstanou tam, kde je někdo vysadí, takže nám stačí obejít pár skal a jsme sami na pláži s bílým pískem a průzračnou vodou. Nádhera. Po návratu si dáváme ve městečku večeři, naše první Pad Thai. Je úžasné a stojí 40 bahtů, což je běžná cena jídel na ulici.

Pláž jen pro nás

Společný oběd

Výhledy po cestě

Další pláž jen pro nás

Naše první Pad Thai, luxusní

Po takových restauracích koukejte, pokud se chcete dobře a levně najíst

Po cestě zpátky kupujeme lístky na minibus na Ko Chang, dáme si pár piv a jdeme se vyspat na další cestu. Ko Samet jsem vnímala jako skvělé místo pro relax s menším množstvím turistů, pohodovou atmosférou a skvělým jídlem. V Thajsku jsou i hezčí místa, která Vás rozhodně posadí víc na zadek, ale pokud hledáte relax v klidu na pár dní před další cestou, mezi cestami apod. je to podle mého názoru super volba.

Hlavní ulice vedoucí k přístavu Ban Phe

You Might Also Like

0 komentářů

MÁŠ DOTAZ? NEVÁHEJ A NAPIŠ :-)

Název

E-mail *

Vzkaz *

Asie (43) 6 měsíců v Asii (31) Sama na cestě (29) Thajsko (24) První velká cesta (15) Kambodža (8) Vietnam (8) Doprava v Thajsku (7) Evropa (7) Práce na cestách (7) Dobrovolnictví (6) Malajsie (6) Myanmar/Barma (6) Rozpočet Thajsko (6) Bangkok (5) Na pár dní pryč (5) Workaway (5) Ko Chang (4) Koh Phayam (4) Langkawi (4) O cestování (4) Digitální nomádství (3) Doprava v Kambodže (3) Siem Reap (3) Vztahy na cestách (3) Angkor Wat (2) Atrakce Langkawi (2) Irsko (2) Koh Rong (2) Kuala Lumpur (2) Moken sea gypsy (2) Nákup letenek (2) Německo (2) Phnom Penh (2) Plánování (2) Rady a tipy (2) Rezervace ubytování (2) Rozpočet Malajsie (2) Tetování Thajsko (2) Ao Nang (1) Athény (1) Ayutthaya (1) Bagan (1) Bago (1) Berlín (1) Bezpečnost (1) Budapešť (1) Cameron Highlands (1) China town Singapore (1) Cliffs of Moher (1) Copywriting (1) Death Railway (1) Dlouhodobé cestování (1) Doklady (1) Dublin (1) Dánsko (1) Flixbus (1) Galway (1) Ha Tien (1) Hanoi (1) Ho Chi Minh (1) Inle Lake (1) Kanchanaburi (1) Khao Sok (1) Ko Kood (1) Ko Kut (1) Ko Lanta (1) Ko Mak (1) Ko Ngai (1) Ko Samet (1) Ko Samui (1) Ko Wai (1) Kodaň (1) Krabi (1) Langkawi průvodce (1) Little India Singapore (1) Mandalay (1) Marina Bay Singapore (1) Mawlamyine (1) Maďarsko (1) Melaka (1) Most přes řeku Kwai (1) Moulmein (1) Myanmar/Barma základní informace (1) Penang (1) Perhentian islands (1) Phi Phi (1) Phu Quoc (1) Phuket (1) Prachuap Khiri Khan (1) Před nákupem letenky (1) Railay Beach (1) Ranong (1) Rayong (1) Rozpočet (1) Rozpočet Kodaň (1) Rozpočet Myanmar (1) Rozpočet Singapore (1) Saigon (1) Sapa (1) Sihanoukville (1) Singapore (1) Tam Coc (1) Trable při odletu (1) Vietnam nemocnice (1) Yangon (1) Zamýšlení se (1) Řecko (1) Žitava (1) Životní změna (1)