SIHANOUKVILLE A DALŠÍ STŘETY S REALITOU ŽIVOTA V KAMBODŽE

dubna 18, 2017

Cesta do Sihanoukville probíhá v podobném duchu, jako ta do Phnom Penh. Rozbité silnice, chatrná přístřeší, odpad všude kolem, vyhublé krávy pasoucí se na zamořených pastvinách, smutné pohledy lidí. Také ale děti vesele si hrající u škol, které tomu dávají alespoň lehký nádech optimismu. Snad zde vyroste nová generace, která bude mít vůli něco změnit. Ta starší je až příliš frustrovaná a vyčerpaná uplynulou válkou. Co jsou proti tomu moje bolavá záda a ukradený telefon? Vůbec nic.
V Sihanoukville se na nás opět sesypou taxikáři, jednoho si bereme a jedeme k nám do resortu. Už předem jsem vybrala Elephant Garden resort, mělo to být jedno z našich nejhezčích ubytování za celou cestu. Bohužel kromě prvního uvítání bylo vše špatně, chatky malé, smradlavé, pokus o večeři taky nevyšel - nikdo si nás nevšímal. Stát to pár korun mávneme nad tím rukou, ale za tisícovku na noc? Ach jo. Jdeme po pláži do vedlejšího baru, kde se dozvídáme smutnou pravdu o tomhle resortu. Majitel se k zaměstnancům chová doslova jako k otrokům a jak se dozvídáme, není v tom sám, vykořisťování místních zahraničními majiteli hotelů či restaurací je zde naprosto běžnou součástí života. Smutné. Večer završíme konfliktem s naprosto namol opilým Finem, který je naneštěstí také hostem našeho resortu. Ráno je nám řečeno, že kvůli nám (ne kvůli Finovi aha!) odjeli jiní hosté a že tady o žádné socko baťůžkáře nestojí. Po snídani, za kterou jsem dala 15 dolarů (no jo sýry), je to celkem vtipné. Rozhodneme se všechno hodit za hlavu a užít si den na pláži. Za neustálého otravování prodavačů čehokoli si ale můžeme o nějakém klidu nechat zdát. Ano, na jednu stranu je mi těch lidí líto, ale nemohu si od každého koupit všechno, navíc jsou tak neuvěřitelně otravní a vlezlí, že se lítost mění v lehkou naštvanost. K večeru už máme všeho plné zuby a rozhodneme se, že resort opustíme. Už jen při balení se nám uleví. Ráno se chceme odhlásit a že prý musíme doplatit zbývající rezervované 4 noci. Nakonec to uhádáme jen na jednu a konečně odjíždíme. Od tuk tukáře se dozvídáme další nehezké historky o chování majitele ke svým zaměstnancům.
Další resort, Tamarind, už si raději nejdříve okoukneme na místě a tentokrát vybíráme dobře. Oproti předchozímu hotelu je to oáza klidu a míru. Krásné prostředí, zaměstnanci evidentně spokojení, k moři kousek. Nějak si ale nedokážu užívat moře a pohody, když jsem v resortu za vysokým plotem s ostatným drátem, když procházím kolem rozestavěného luxusního hotelu za miliony a pracovníci žijí vedle pod plachtou na dřevěných kůlech mezi odpadky, když vidím ženy kopat výkopy u prašných silnic, když vidím lidi bez nohou, rukou a slepé. V konfrontaci se vším, co jsem se mezitím o Kambodže dozvěděla, se mi chce spíš brečet, než si užívat dovolenou, připadá mi to vyloženě hloupé.
Přítel by se nejraději zabalil a jel pryč hned, děláme tedy kompromis, rušíme naplánované výlety a další tři dny strávíme v resortu a okolí. Je mi to líto, chtěla jsem se podívat do národních parků vedle Sihanoukville, ale musím uznat, že má pravdu. Pro naši psychiku a moje záda je lepší každodenní plavání v bazénu. Zařídíme si alespoň víza do Vietnamu a přes hotel objednáváme loď na Koh Rong a minibus do Ha Tien ve Vietnamu. V resortu si necháváme batohy, sbalíme si jen pár věcí a jede se na Koh Rong. Loď má nějakých třicet minut zpoždění, nezbytný kolorit Asie, takže se trochu připálíme při čekání na mole a můžeme vyrazit.

You Might Also Like

0 komentářů

MÁŠ DOTAZ? NEVÁHEJ A NAPIŠ :-)

Název

E-mail *

Vzkaz *

Asie (43) 6 měsíců v Asii (31) Sama na cestě (29) Thajsko (24) První velká cesta (15) Kambodža (8) Vietnam (8) Doprava v Thajsku (7) Evropa (7) Práce na cestách (7) Dobrovolnictví (6) Malajsie (6) Myanmar/Barma (6) Rozpočet Thajsko (6) Bangkok (5) Na pár dní pryč (5) Workaway (5) Ko Chang (4) Koh Phayam (4) Langkawi (4) O cestování (4) Digitální nomádství (3) Doprava v Kambodže (3) Siem Reap (3) Vztahy na cestách (3) Angkor Wat (2) Atrakce Langkawi (2) Irsko (2) Koh Rong (2) Kuala Lumpur (2) Moken sea gypsy (2) Nákup letenek (2) Německo (2) Phnom Penh (2) Plánování (2) Rady a tipy (2) Rezervace ubytování (2) Rozpočet Malajsie (2) Tetování Thajsko (2) Ao Nang (1) Athény (1) Ayutthaya (1) Bagan (1) Bago (1) Berlín (1) Bezpečnost (1) Budapešť (1) Cameron Highlands (1) China town Singapore (1) Cliffs of Moher (1) Copywriting (1) Death Railway (1) Dlouhodobé cestování (1) Doklady (1) Dublin (1) Dánsko (1) Flixbus (1) Galway (1) Ha Tien (1) Hanoi (1) Ho Chi Minh (1) Inle Lake (1) Kanchanaburi (1) Khao Sok (1) Ko Kood (1) Ko Kut (1) Ko Lanta (1) Ko Mak (1) Ko Ngai (1) Ko Samet (1) Ko Samui (1) Ko Wai (1) Kodaň (1) Krabi (1) Langkawi průvodce (1) Little India Singapore (1) Mandalay (1) Marina Bay Singapore (1) Mawlamyine (1) Maďarsko (1) Melaka (1) Most přes řeku Kwai (1) Moulmein (1) Myanmar/Barma základní informace (1) Penang (1) Perhentian islands (1) Phi Phi (1) Phu Quoc (1) Phuket (1) Prachuap Khiri Khan (1) Před nákupem letenky (1) Railay Beach (1) Ranong (1) Rayong (1) Rozpočet (1) Rozpočet Kodaň (1) Rozpočet Myanmar (1) Rozpočet Singapore (1) Saigon (1) Sapa (1) Sihanoukville (1) Singapore (1) Tam Coc (1) Trable při odletu (1) Vietnam nemocnice (1) Yangon (1) Zamýšlení se (1) Řecko (1) Žitava (1) Životní změna (1)