PŘELIDNĚNÝ PHUKET & HEKTICKÝ BANGKOK

května 18, 2017

Po třídenním náročném pobytu v Saigonu přelétáme na Phuket. Nebyli bychom to my, kdyby nebyl po cestě nějaký problém. Letíme přes Singapur, při přestupu bloumáme po letišti, času dost, když v tom si všimnu času na hodinách. O hodinu víc, než máme na hodinkách, skvělé, takže úprk k bráně. Tohle bylo tak tak, všimnout si času o 10 minut později máme smůlu. Ani jednoho z nás nenapadlo, že po cestě zpátky bude nějaký časový posun, chybami se člověk učí.

Na Phuket přilétáme už večer za tmy, vybereme peníze a předem objednaným taxíkem jedeme k hotelu. Na výběry peněz v Thajsku pozor, bankomat vám vydá nejdříve peníze a pak kartu a když je člověk unavený, snadno na kartu zapomene. Nám se to stalo hned 2x.

Na Phuketu jsme se ubytovali v Buasri Phuket Hotel, ubytování fajn a přístup z pokoje rovnou do bazénu perfektní. Jako vše na Phuketu i tady je cena o dost vyšší, než na jiných místech za srovnatelnou kvalitu. Holt daň za Phuket. A jak zjišťujeme druhý den, netýká se to jen hotelů. Předražené je tu totiž úplně všechno - jídlo, výlety, taxíky, zábava, nákupy. Prostě všechno. Přestává mne to tu bavit a to jsem se ještě pořádně nerozhlédla. Bohužel lepší to nebude. Rozhodneme se podívat na pláž, třeba to bude fajn. Nebude :-D Když dojdeme na pláž, konkrétně Patong beach, nemůžu jinak a musím se rozbrečet. Takový hnus jsem nečekala a po tom, jaká krásná místa jsem po cestě viděla, nemůžu tohle rozdýchat. Nepořádek, špinavé moře, hromada lidí, jedna turistická atrakce za druhou, do pohody má tohle místo hodně daleko. Ano, nejspíš jsme si vybrali naprosto nejhorší pláž na celém ostrově. Naše chyba. Volba hotelu s bazénem se teď jeví jako velmi dobrá, relax u bazénu nezklame, vracíme se tedy do hotelu. Další dny objevíme o fous hezčí pláže, jejich návštěvě ovšem předchází drsné smlouvání s taxikáři, kteří si říkají nehorázné ceny. O kousek vždy zlevní, ale stejně víte, že těžce přeplácíte, jinou volbu ale nemáte. Na motorce zde jezdit nechceme. Když vidíme, jak tady jezdí jiní cizinci, tak tohle riziko nehodláme podstupovat. Na předražené výlety do okolí už nemám chuť vůbec. Daň za slávu některých míst je až příliš vysoká.

Teď si asi říkáte, proč tam ta blbka jezdila, vždyť to muselo být jasné. Ano, bylo mi jasné, že zde bude hodně lidí, vždyť Phuket a jeho okolí jsou omílané snad na všech diskuzních fórech o Thajsku. A přesně z toho důvodu se mi sem nechtělo. Při prvním plánování cesty jsem s Phuketem vůbec nepočítala, místa, kam jezdí všichni mne nelákají, nemám ráda masovou turistiku. Nakonec jsem se ale nechala zviklat a řekla si, že dám Phuketu šanci a seznámím se s ním osobně. Vždyť přeci dokud něco nepoznám, nemohu říct, zda je to dobré nebo špatné a hned odsuzovat. Teď už ale klidně můžu. Neříkám, že celý Phuket je špatný, určitě se najdou i klidnější místa, ale za mě Phuket nikdy víc a nedoporučila bych ho ani největšímu nepříteli. Odlet do Bangkoku byl pro mne poměrně vysvobozením.

V Bangkoku jsme se ubytovali na Khao San v hotelu Dang Derm, který mi byl doporučen a chyba to rozhodně nebyla. Pro rodinu s dětmi vhodný asi není, v noci se moc nevyspíte kvůli ruchu z ulice, ale kdo je zvyklý chodit spát později nebo má tvrdý spánek, bude v pohodě. Největší devizou hotelu je střešní bazén, ze kterého máte výhled na celý Bangkok. Noční výhled na osvětlené památky je doslova dechberoucí. Chytá mne trocha nostalgie z celého tripu, z toho, že končí, z toho co všechno jsme zvládli, trochu se těším domů ale zároveň se mi zpátky vůbec nechce.

Khao San je vyloženě ulice na party a pařby, míří sem hlavně mladí a co si budeme povídat, podle toho to i vypadá. Nic hrozného, ale chtě nechtě musím porovnávat se Saigonem, který mi ze srovnání vychází svojí atmosférou vychází líp. Každopádně ale Khao San za návštěvu stojí, rozhodně je to zážitek.

Bydleli jsme kousek od všech hlavních památek, ale přiznávám, nakonec jsme ani na jednu z nich nešli. Prošli jsme se jen kolem a raději jsme dali přednost okolním uličkám, náhodně objeveným menších chrámům a ochutnávání jídla. Po dvou měsících na cestách už se projevila určitá únava a ani jeden jsme neměli náladu na návštěvu narvaných chrámů a památek. Mě stejně víc baví procházení uliček a poznávání obyčejného života lidí. Navíc při posledním večerním výhledu na Bangkok vím, že tady rozhodně nejsem naposledy. Takže nashledanou Asie a brzy zase na viděnou :-)

Na Phuketu se najdou i hezčí pláže, např. tato Tri Trang beach, jen to ježdění na slonech...ach jo :-(
Že jim to není hloupé vlézt na malé slůně? Hlavně že máme super fotky :-/
Karon beach, o dost lepší než Patong, ale žádný velký zázrak to také není
Západy slunce jsou naštěstí krásné všude :-)

Jeden z náhodně objevených chrámů v Bangkoku
Street food v Bangkoku je hodně rozmanitý

Takže když už vás nebaví nudle, můžete si dát třeba super hummus a falafel

Jedna ze zapadlých uliček
Noční Khao San, trochu přelidněno :-))