KODAŇ - MOJE PŘESTUPNÍ STANICE MEZI EVROPOU A ASIÍ ANEB VYRÁŽÍM DO SVĚTA

října 31, 2017

Když jsem se vrátila z první dvouměsíční cesty po Thajsku, Kambodže a Vietnamu, věděla jsem, že sem chci jet znovu. A jela jsem. Když jsem se vracela podruhé, tak....tak jsem se ani vracet nechtěla. Asii jsem si totiž zamilovala neskutečně moc. Ačkoli bylo jaro, představa studené zimy v ČR mě děsila a já si začala snít o další cestě. Třetí a nejdelší. Chvíli to byly jen sny, pak byla koupená letenka a najednou je půlroku pryč a já na tu cestu vážně vyrazila. Původní plán byl letět z Prahy do Bangkoku, jenže cena za letenku se mi moc nelíbila a tak jsem pátrala a pátrala a pátrala, až jsem našla. Jednosměrnou letenku z Kodaně do Singapuru za 4 000 Kč u Norwegian. Nejnižší tarif je bez odbaveného zavazadla a bez jídla. Původně jsem si chtěla na letišti koupit dvě bagety a hotovo, ale pak jsem vyměkla a jídlo si dokoupila. Přeci jen je to pohodlnější a i s dokoupením jídla jsem na částce 5 000 Kč za jednosměrnou letenku. Zavazadlo neřeším, i na půl roku se dá v pohodě sbalit do příručního. Letenka z Prahy do Kodaně stála 700 Kč, opět Norwegian.

Norwegian je nízkonákladovka, takže nečekejte žádný luxus, ale pokud ho stejně jako já nevyžadujete a chcete se někam podívat za rozumnou cenu, doporučuji je sledovat, mají často super akce. Například už jsem od nich viděla i letenky Irsko - USA za ceny kolem 3 600 Kč za zpáteční letenku.

Takže takhle jsem se ocitla v Kodani, kde jsem strávila dva a půl dne. A co jsem všechno stihla vidět?  Čtěte dále...

Kodaň, den první:

Odlet byl tentokrát o dost náročnější, něž jindy. Za prvé na neděli byla hlášená vichřice a za druhé je tahle cesta jiná ještě v tom, že tentokrát jedu sama, bez přítele a na dlouho. Takže těžké loučení, k tomu stres zda odletím a dalších asi milion protichůdných pocitů. Najednou sedím v letadle, pilot hlásí, že to dnes bude "just a little shake it". Maličko si představuji opravdu jinak :-D Většina pasažérů se křečovitě drží sedadel, myslím, že tak půlka se modlí a druhá půlka se počůrala strachy. Nad mraky je naštěstí klid a tak za chvíli přistáváme v Kodani, kde krásně svítí sluníčko a je i docela teplo.
Zorientovat se v systému hromadné dopravy je trochu boj, vzdávám se a jdu se zeptat paní, která asistuje u automatu na lístky (ten jsem zvládla sama jupííí). Je strašně ochotná a umí anglicky, jaká příjemná změna proti Berlínu a Budapešti! Za necelou hodinu už jsem ubytovaná v hotelu A&O, který funguje jako hostel i hotel. Super poměr kvality i ceny, krásně čisto, uklizeno, určitě doporučuji.
Sluníčko mě táhne ven, ale jsem trochu unavená, tak se rozhodnu jen kousek projít ke kostelu Grundtvigs Kirke. Z kousku jsou nakonec tři hodiny venku. Prošla jsem se kolem jezera Utterslev Mose, čtvrtí Utterslev s množstvím krásných domečků, evidentně rezidenční čtvrť pro bohatší, dále o něco horší periferií a přes Superkilen Park zpátky do hotelu. Kostel a okolí jezera jsou super, ty rozhodně doporučuji, parádní procházka a relax.
Den zakončuji večeří alá co Lidl dal. Supermarkety jsou tu na cca stejné cenové úrovni jako u nás, kdo nechce utrácet za restaurace, nemá problém najíst se levně. Fastfoody jsou cenově jak který, některé až moc předražené, jiné naopak stejně jako u nás.
Na závěr ještě překvapím sama sebe, když rozepíšu značný kus článku, který právě čtete. Už je ale půlnoc, odpadám a těším se na další den do centra Kodaně.

Grundtvigs Kirke okolí

Grundtvigs Kirke

Utterslev

Utterslev Mose

Kodaň, den druhý:

Na druhý den jsem si naplánovala přístav Nyhavn, Papiroen street food, Christianii a projížďku lodí. Pokud nemusíte prošmejdit každé muzeum a každou budovu, centrum města projdete bez problémů za jeden den. Zároveň si dovedu představit, že jsem tu týden a pořád mám co objevovat. Když pěškobus vyměníte za projížďku lodí, uvidíte spoustu dalších míst hezky z vody. Jen si nekupujte lístek u první společnosti v přístavišti, kde stojí 80 DKK. O kus dál prodává lístky jiná společnost za 40 DKK. Hádejte, který jsem si koupila já :-D Ale musím říct, že to nebyla tak úplně moje vina, hledala jsem si na internetu vyjížďky lodí a všechny společnosti se tvářily, že mají ukončený provoz, tak jsem vzala zavděk prvním, co jsem viděla. Můžete využít i běžný lodní provoz, který je v rámci Copenhagen card zdarma. Já jsem si ji ale nepořizovala, dojdu všude pěšky, baví mě, když se můžu courat uličkami.
Papiroen street food je takřka povinností pro každého milovníka jídla a originálního designu, jen se připravte na to, že jídlo zde rozhodně není nejlevnější (např. malý hot dog velikosti předkrmu 200 Kč). A raději si vyberte hotovost, ne všechny stánky braly karty. Papiroen street food je možné navštívit pouze do 22.12.2017, pak se bude zavírat.
Alternativou může být nedaleká Christianie, kde se můžete najíst, napít, poslechnout muziku, objevovat různá originální obydlí a nakupovat drogy. Vidět prodávat na stánku hašiš a trávu tak, jako u nás Vietnamci na trhu kabelky, je vážně nezapomenutelný pohled (a nevyfotitelný, v téhle části se nesmí ze zřejmých důvodů fotit, respektujte to při své návštěvě!). Já jsem sem šla ale z jiných důvodů a trochu mě tenhle byznys mrzel. Mám strašně ráda knížky Orwela, Huxleyho a jiných autorů, kteří se zabývali různými vizemi utopistických společností. Proto mne tahle komunita hodně zaujala a myšlence jako takové fandím. Jenže vše je zneužitelné a podle mne prodej drog zde nemá už naprosto nic společného se svobodnou společností, ale je to čistý byznys, který myšlenku jen využívá. Místo je to ale rozhodně zajímavé, stejně jako zbytek centra Kodaně. Třetí a poslední den pokračuje za fotkami.

Nyhavn

Papiroen street food

Christianshavn

Kodaň, den třetí:

Třetí den už se mi do centra nechtělo, co jsem chtěla, to jsem viděla. Naplánovala jsem si tedy půjčení kola s tím, že si udělám výlet za město. Počasí nic moc, tak jsem byla trochu líná, ale nakonec jsem se vykopala a dojela až k jezeru Fureso. Byl to pořádný kus a jelikož nejsem moc trénovaná, dalo mi to celkem zabrat, ale stálo to za to! Příroda, klid, relax, klasické domečky, prostě paráda. Pokud chcete Kodaň poznat jako místní, rozhodně si půjčte kolo a vyrazte. Ať už do města nebo do přírody, všude jsou cyklo stezky a řidiči jsou vůči cyklistům maximálně ohleduplní, není se tedy čeho bát. Byl to krásný závěr mých tří dnů v Kodani, stihla jsem toho neskutečně moc a bylo to parádní. Teď už je na čase sbalit se a připravit na další cestu, která mě přenese do Singapuru, kde se odstartuje moje velká cesta po Asii.

Projížďka podzimním lesem, nejlepší relax

Klasické domky po cestě

Já a tahle kráska jsme to spolu zvládli!

Odvážným ženám svět přeje. Byly celkem tři a smočili se všechny. Klobouk dolů.

Další klasické bydlení

Závěrem co se mi na Kodani nejvíc líbilo?

Miluju země, kde je obrovská kultura jízdy na kole, to mě dostane vždycky. K tomu prolínání klasické i moderní architektury, krásná příroda a dobré jídlo. Celkově se mi líbí jejich přístup ke svojí zemi a k ekologii, např. za městem je spalovna odpadů, která dodává energii půlce města, také hodně využívají vyřazené kontejnery pro bydlení. Bezva přístup k ekologii, škoda, že u nás jsme k tomuhle myšlení ještě úplně nedošli. Snad jednou :-)

A za kolik se takové tři dny v Kodani dají pořídit?

cesta na a z letiště MHD: 72 DKK (250 Kč)
výlet lodí s průvodcem: 80 DKK (280 Kč, lze i za půlku viz. článek)
jídlo a pití: 264 DKK (900 Kč, obědy a večeře, snídaně jsem měla v hotelu)
postel v hostelu/hotelu A&O: od 630 Kč smíšený osmi lůžkový pokoj vč. neomezené bufetové snídaně
půjčení kola na den: 100 DKK (345 Kč)
cesta: při troše štěstí a flexibility seženete letenky kolem 1 500 Kč, případně v akcích i za méně

Celkově tedy za třídenní výlet do Kodaně zaplatíte kolem 5 tis. Kč - v případě, že nebudete jíst pokaždé v restauracích, večer nevypijete 10 piv a vychytáte cestu v akci. Klidně ale můžete zaplatit i méně, pokud využijete třeba couchsurfing nebo si každé jídlo uvaříte/nakoupíte v supermarketu. Obecně mi ale Kodaň nepřišla tak drahá, jak jsem se původně obávala, takže vzhůru na cesty! :-)

You Might Also Like

0 komentářů

MÁŠ DOTAZ? NEVÁHEJ A NAPIŠ :-)

Název

E-mail *

Vzkaz *

Asie (43) 6 měsíců v Asii (31) Sama na cestě (29) Thajsko (24) První velká cesta (15) Kambodža (8) Vietnam (8) Doprava v Thajsku (7) Evropa (7) Práce na cestách (7) Dobrovolnictví (6) Malajsie (6) Myanmar/Barma (6) Rozpočet Thajsko (6) Bangkok (5) Na pár dní pryč (5) Workaway (5) Ko Chang (4) Koh Phayam (4) Langkawi (4) O cestování (4) Digitální nomádství (3) Doprava v Kambodže (3) Siem Reap (3) Vztahy na cestách (3) Angkor Wat (2) Atrakce Langkawi (2) Irsko (2) Koh Rong (2) Kuala Lumpur (2) Moken sea gypsy (2) Nákup letenek (2) Německo (2) Phnom Penh (2) Plánování (2) Rady a tipy (2) Rezervace ubytování (2) Rozpočet Malajsie (2) Tetování Thajsko (2) Ao Nang (1) Athény (1) Ayutthaya (1) Bagan (1) Bago (1) Berlín (1) Bezpečnost (1) Budapešť (1) Cameron Highlands (1) China town Singapore (1) Cliffs of Moher (1) Copywriting (1) Death Railway (1) Dlouhodobé cestování (1) Doklady (1) Dublin (1) Dánsko (1) Flixbus (1) Galway (1) Ha Tien (1) Hanoi (1) Ho Chi Minh (1) Inle Lake (1) Kanchanaburi (1) Khao Sok (1) Ko Kood (1) Ko Kut (1) Ko Lanta (1) Ko Mak (1) Ko Ngai (1) Ko Samet (1) Ko Samui (1) Ko Wai (1) Kodaň (1) Krabi (1) Langkawi průvodce (1) Little India Singapore (1) Mandalay (1) Marina Bay Singapore (1) Mawlamyine (1) Maďarsko (1) Melaka (1) Most přes řeku Kwai (1) Moulmein (1) Myanmar/Barma základní informace (1) Penang (1) Perhentian islands (1) Phi Phi (1) Phu Quoc (1) Phuket (1) Prachuap Khiri Khan (1) Před nákupem letenky (1) Railay Beach (1) Ranong (1) Rayong (1) Rozpočet (1) Rozpočet Kodaň (1) Rozpočet Myanmar (1) Rozpočet Singapore (1) Saigon (1) Sapa (1) Sihanoukville (1) Singapore (1) Tam Coc (1) Trable při odletu (1) Vietnam nemocnice (1) Yangon (1) Zamýšlení se (1) Řecko (1) Žitava (1) Životní změna (1)