DVĚ LENKY NA LOW COST TRIPU PO VIETNAMU - HA GIANG NORTH EXTREME MOTORBIKE LOOP, ÚSPĚŠNÉ ZAKONČENÍ PRVNÍHO DNE

července 10, 2018

Po občerstvení s výborným vietnamským kafem a parádním výhledem už nám moc kilometrů nezbývalo. Byla jsem už celkem unavená, nikdy jsem tolik kilometrů najednou na motorce neřídila a teď si to brázdím serpentýny severního Vietnamu. Za normálních okolností je 65 km hračka, tady je to ale trochu o něčem jiném.

Tip č. 1: mobilní mapy nefungují v této oblasti úplně přesně, mějte raději víc aplikací ke kombinování, případně papírovou mapu

Konečně se před námi otevřel výhled na údolí kolem města Quan Ba s dvěma typickými špičatými kopci uprostřed. Náš první záchytný bod. Už jenom sehnat ubytování. Zkoušíme dva motely u cesty, cena 200 000 dongů za pokoj. Raději bysme něco levnějšího. Navíc jsme viděly pár pěkných homestay na agodě. A levnější. Vydáváme se kamsi mezi rýžová pole. Ani google maps ani maps.me nefungují úplně přesně. Oblast na sever od Ha Giangu je už opravdu celkem odlehlá a zatím poměrně nedotčená, takže občas se musíte spoléhat spíš na vlastní intuici, než na mapy.

Vietnam Quan Ba

Homestay nakonec najdeme, ve vesničce pár kilometrů za Quan Ba. Působí maličko uměle, zřejmě dělaná pro turisty, ale mě se tu líbí. Absolutní ticho, klid, příroda a hory kolem. Lenka už tak spokojená není, čeká večer pracovní rozhovor a potřebuje dobrou wi-fi. Mě se ale zase nechce zpátky do města. Obě jsme unavené a máme celkem dost. Sílu už máme maximálně na odvázání našich mini batůžků z motorky. Takže zůstáváme v Ly homestay.

Klasické homestay ve Vietnamu

Vlastně se chceme ještě jet podívat na vodopád. Podle mapy by měl být kousek od homestay. Prý je tam špatná cesta, varují nás z ubytování. Pcheeeeeeee. Nejsme žádný sračky, to dáme. Mno nedáme. K vodopádu vede úzká polní cestička svažující se prudce dolů. A to si ještě ani nejsme jisté, jestli je to opravdu ta správná cesta. Každopádně na motorce se na ní pouštět nebudeme a pěšky na to taky není sil. Dřepneme si na kámen, zapálíme cígo a čumíme na hory. Hlavou se mi honí asi milion věcí. Jsem šťastná, že jsem vážně tady. Severní Vietnam a hlavně tenhle okruh byly jedny z těch částí, na které jsem se při svojí cestě těšila nejvíc. A teď jsem vážně tady. Možná se mi i trochu zaleskly oči. Možná určitě jak se znám.

Tip č. 2: ubytování na celém okruhu není problém sehnat na místě, maximální cena je 200 000 dongů za dvoulůžkový pokoj s teplou sprchou, klimatizací a koupelnou

Vodopády jsme nenašly zato parádní výhled ano

Ještě se projedeme trochu po okolí a zamíříme zpátky vyčkávat na večeři. Do mě okamžitě padá pivo, do Lenky jen o chvíli později. Čeká ten pracovní hovor, který se nakonec ani nekonal. Večeře je v klasickém (nejen) vietnamském stylu. Na stůl se nanosí vše, co je uvařené a každý si bere co chce. Sdílení jídla je jednou z podstat asijského stolování. Ne nadarmo se říká, že sdílená radost, dvojnásobná radost. Já tenhle způsob jídla miluju. A k jídlu nechybí ani typická vietnamská pálenka. Večeříme dohromady s dalšími hosty z homestay. Směs lidí z Ukrajiny, Anglie, Holandska, Itálie, Dánska a Čech. Snad jsem nikoho nevynechala. Popijeme, pokecáme, lehce se opijeme, ale všichni rozumně, protože druhý den řídíme.  Ráno si dáme společnou snídani, poobjímáme se a každý vyrážíme zase dál.

Tip č. 3: vyzkoušejte si klasické homestay s typickou vietnamskou večeří, dobře se najíte a poznáte fajn lidi

Provincie Quan Ba

Tenhle večer byl z těch, které se vám zapíšou do hlavy a do srdce. Vlastně úplně obyčejné setkání pár lidí. A přesto neobyčejné a krásné. Vládla vážně super atmosféra jakou jsem dlouho nezažila. V hostelech se většinou lidi až tak snadno do řeči nedávají. Ale když sedíte s někým u večeře, je to úplně jiné. Možná je to i tím, že při cestování se všichni stáváme otevřenější a komunikativnější, než jsme byli dřív. I já jsem se stala a jsem za to nesmírně vděčná, protože jsem díky tomu dostala příležitost potkat a poznat spoustu skvělých a úžasných lidí.

Minule jsem slíbila informaci o cenách, takže tady je máte:

Půjčení motorky: 80 - 150 000 dle stavu a místa
Natankování plné nádrže: 40 - 55 000
Vietnamská káva: 20 000
Pho v lokální restauraci: 20 000
Maso na špejli na ulici: 5 000/ks
Banh mi ze stánku na ulici: 10 - 20 000 dle náplně
Větší jídlo v lokální restauraci: od 30 000
Večeře v homestay: 100 000/osoba (na Vietnam je to celkem vysoká cena, ale jídla je opravdu hodně a zážitek z večeře je k nezaplacení)
Snídaně v homestay: 40 000/osoba
Ubytování v homestay: 80 000 osoba/noc
Hodně jednoduché, základní ubytování: 50 000 osoba/noc
Lepší ubytování v hotelu s klimatizací a teplou sprchou: 100 000 osoba/noc
Ubytování v hostelu: 30 - 100 000
Cigarety místní značky: 10 000
Fake redbull: 15 000 (budete cestou potřebovat :-D)
Malá voda: 10 000
Malé pivo v plechovce: 15 000

Všechny ceny jsou uvedeny v místní měně vietnamský dong, 10 000 vietnamských dongů je cca 9 Kč. Ceny se mohou v různých oblastech lišit a sever Vietnamu byl o maličko dražší, než jih.

Fotky a video z cesty na facebooku Na cestách za sny.

Předem díky za komentáře, lajky, sdílení a vaši podporu :-)

You Might Also Like

0 komentářů

MÁŠ DOTAZ? NEVÁHEJ A NAPIŠ :-)

Název

E-mail *

Vzkaz *

Asie (45) 6 měsíců v Asii (33) Sama na cestě (29) Thajsko (24) První velká cesta (15) Vietnam (10) Kambodža (8) Doprava v Thajsku (7) Evropa (7) Práce na cestách (7) Dobrovolnictví (6) Malajsie (6) Myanmar/Barma (6) Rozpočet Thajsko (6) Bangkok (5) Na pár dní pryč (5) Workaway (5) Ko Chang (4) Koh Phayam (4) Langkawi (4) O cestování (4) Digitální nomádství (3) Doprava v Kambodže (3) Siem Reap (3) Vztahy na cestách (3) Angkor Wat (2) Atrakce Langkawi (2) Cestovní pojištění (2) Dlouhodobé cestování (2) Ha Giang north extreme motorbike loop (2) Irsko (2) Koh Rong (2) Kuala Lumpur (2) Moken sea gypsy (2) Nákup letenek (2) Německo (2) Phnom Penh (2) Plánování (2) Rady a tipy (2) Rezervace ubytování (2) Rozpočet Malajsie (2) Tetování Thajsko (2) Vietnam na motorce (2) Ao Nang (1) Athény (1) Ayutthaya (1) Bagan (1) Bago (1) Berlín (1) Bezpečnost (1) Budapešť (1) Cameron Highlands (1) China town Singapore (1) Cliffs of Moher (1) Copywriting (1) Death Railway (1) Doklady (1) Dublin (1) Dánsko (1) Flixbus (1) Galway (1) Ha Tien (1) Hanoi (1) Ho Chi Minh (1) Inle Lake (1) Kanchanaburi (1) Khao Sok (1) Ko Kood (1) Ko Kut (1) Ko Lanta (1) Ko Mak (1) Ko Ngai (1) Ko Samet (1) Ko Samui (1) Ko Wai (1) Kodaň (1) Krabi (1) Langkawi průvodce (1) Little India Singapore (1) Mandalay (1) Marina Bay Singapore (1) Mawlamyine (1) Maďarsko (1) Melaka (1) Most přes řeku Kwai (1) Moulmein (1) Myanmar/Barma základní informace (1) Penang (1) Perhentian islands (1) Phi Phi (1) Phu Quoc (1) Phuket (1) Prachuap Khiri Khan (1) Před nákupem letenky (1) Railay Beach (1) Ranong (1) Rayong (1) Rozpočet (1) Rozpočet Kodaň (1) Rozpočet Myanmar (1) Rozpočet Singapore (1) Saigon (1) Sapa (1) Sihanoukville (1) Singapore (1) Tam Coc (1) Trable při odletu (1) Vietnam nemocnice (1) Yangon (1) Zamýšlení se (1) Řecko (1) Žitava (1) Životní změna (1)