DVĚ LENKY NA LOW COST TRIPU PO VIETNAMU - OSTROV CAT BA A HA LONG BAY VE SVÁTEK A Z VÝŠKY I.

srpna 06, 2018

Jak se podívat na Ha Long bay levně a něco vidět? My s Lenkou jsme daly na doporučení ze stránek Vietnamista.cz a udělaly jsme moc dobře. Ostatně tyhle stránky rozhodně doporučuji prostudovat před vaší cestou do Vietnamu, užitečných informací tady najdete spousta. My jsme ze stránek čerpaly celkem často a ušetřilo nám to i nějaké ty finance. Stejně jako v případě Ha Long bay. Neměly jsme úplně zájem o předražené jednodenní výlety, vlastně jsme o výlet lodí po zátoce neměly moc zájem vůbec. Obě už jsme nějaké plavby mezi skalami měly jinde a tak nás spíš lákal pohled na Ha Long bay z výšky. Nakonec byla plavba i výhledy. A taky jsme zažily jeden pořádný ojeb s ubytkem. Ale popořádku.

Cesta na Ha Long byla po dojezdové oslavě v Ha Giangu celkem pekelná. Kromě nevolnosti jsme zažily i další záchodovou kuriozitu. Záchod totiž tvořila jedna místnost se žlábkem u zdi. Žádné zástěny, nic na spláchnutí. Absenci toaleťáku jsem přestala řešit už dávno. Největší zážitky začínají po opuštění komfortní zóny že jo. Ještě že se nám chtělo jen čůrat. Ještě dlouho jsme spekulovaly nad tím, jestli je správný podřep čelem ke zdi nebo obráceně. A taky jak asi splachují, když jdou na velkou. Jo cestovatelé řeší vážně závažné problémy.

Hospital Cave - Cat Ba - Vietnam

Do města u přístavu jsme přijely v celkem dost brzkých ranních hodinách. Na čekání dlouhé, na ubytování v hostelu moc krátké. A tak jsme ještě s jednou holkou, která se k nám přidala, prostě zakempovaly v hale jednoho luxusního hotelu. Za zeptání člověk nic nedá aneb líná huba holý neštěstí. Na cestě se člověk naučí bejt zdravě drzej. Jakmile se přiblížil čas odjezdu lodi, přesunuly jsme se do přístavu, posnídaly a vyrazily. Cestou na ostrov Cat Ba, který jsme si zvolily jako výchozí pro poznávání Ha Long bay, bohužel pršelo a z výhledů nic moc nebylo. Hned jakmile jsme dorazily, sesypali se na nás taxikáři. Klasika. Ale měl tu jet veřejný bus. Ženská v restauraci i taxikáři svorně tvrdí, že tady žádný autobus nejezdí. Tak určitě. Jenže je ráno, jsme unavené, rády bysme se ubytovaly a autobus nikde a ani nevíme, odkud jede. Cena 50 000 dongů/osoba je ale za taxi přemrštěná. Je nás dohromady 12 do jednoho minivanu a spočítat si celkovou cenu versus vzdálenost není zas tak těžké. Dost napálené. Taxikáři se ovšem nevzdávají a nehodlají slevit. Po 20 minutách dohadování se v dálce objevuje autobus. Taxikáři okamžitě zlevňují. Není to ovšem veřejný autobus. Taxikáři nasazují zpátky původní cenu. Už se ale nedáme a nakonec odjíždíme za cenu 40 000 dongů na osobu. I to je moc, ale jinou volbu moc nemáme. Po cestě samozřejmě míjíme veřejný autobus :-D

Naše ubytko nemůžeme najít, ale pomůžou nám z jednoho hostelu. Po taxikářích aspoň konečně zase někdo hodnej a ochotnej. Trvá to všechno klasicky dlouho, jsme úplně vyřízené ale nakonec jsme ubytované v pokojíku v našem homestay. Vietnamská rodinka vypadá příjemně, barák je totální kýč jako vždycky, ale je to vlastně milé. Obě odpadáme ve snaze se trochu dospat. Zbytek dne už jsme se jen poflakovaly po okolí, kde toho teda zrovna moc nebylo. Ani kde se pořádně najíst. Na Vietnam dost nezvyklé, ale co naplat... večeříme konzervy v posteli.

Cat Ba - Ha Long - Vietnam

Druhý den půjčujeme motorku a vyrážíme na výlet po ostrově. Lenka se ujala řízení a tentokrát si můžu čumění užívat já :-) První na řadě je Hospital Cave. Obrovská nemocnice, která za války sloužila jako nemocnice. Musím říct, že jsem tu dost přehodnotila svůj názor na lidi na severu. Přišly nám nepřátelští, ale myslím si, že je to spíš uzavřenost a nedůvěra k cizincům, která se dá z historického hlediska pochopit. A strašně obdivuji jejich tvrdost, vytrvalost a houževnatost. Občas se nás snaží zle natáhnout, ale může jim to člověk mít za zlé? Dost se mi tu připomínají zážitky z Barmy. Nemám to těm lidem za zlé, nezlobím se, ale mrzí mě, že to kazí dojem z jinak krásné země.

Obědváme v příjemné restauraci a vyrážíme dál. Projedeme skoro celý ostrov, stavíme se na kafe v restauraci s výhledem na zátoku a nakonec vyjedeme k pevnosti Cannon Fort, ze které je nádherný výhled na zátoku. Vyjasnilo se, je krásně vidět a je to fakt super. Cat Ba není moc na koupání, viděly jsme jen jednu hezkou pláž, ale na poznávání Ha Long bay a okolí je ideální. Pokud byste chtěli na výlet do zátoky, pořídíte tu výlety od 15 dolarů. Nesrovnatelně levnější, než z Ha Long bay nebo z Hanoje. Zakončujeme večeří a vínem v centru města. Nakonec to tady není tak mrtvý, jak se jevilo z našeho ubytka. Je to vlastně hodně příjemné městečko a vůbec celý ten den byl super. To jak mě prudili uřvaní Čínani u odpoledního kafe už jsem pro jistotu zapomněla.

Cannon Fort - Cat Ba - Vietnam

Další den se chystáme zase na nějaký výlet, když v tom telefon od majitele. Ubytko jsme rezervovaly na jednu noc, s tím, že podle toho, jak bude vypadat, rozhodneme se, zda zůstaneme nebo ne. Hned při příjezdu - protože nám byli majitelé sympatičtí - jsme majiteli řekly, že zůstaneme tři noci. OK není problém, jen kdybysme chtěly zůstat déle, bude ubytování dražší, protože je státní svátek. Máme za sebou druhou noc a v telefonu poslouchám majitele, jak nám říká, že za dnešní noc chce 40 dolarů. Cožeeeeee?! Nemáme o čem přemýšlet, zůstat tu nechceme. Než udělá vyúčtování, stihne cenu stáhnout na 20 dolarů. Ale my jsme holky tvrdohlavý a prostě už z principu ne. Tohle je totální podraz. Dohoda byla jasná a najednou po nás chce trojnásobnou cenu. A kdyby zavolal o deset minut později, už nás ani nezastihne. Fakt neuvěřitelný. Úplně moc nevíme, kde seženeme nějaké ubytování a co vlastně budeme dál dělat, ale balíme, platíme a nazdar.

Jak jsme to nakonec vyřešily, kam jsme jely a jaký úžasný výkon jsme podaly a výhled viděly se dozvíte v pokračování příště :-)

Další fotky a video z cesty Vietnamem na facebooku Na cestách za sny.

Předem díky za komentáře, lajky, sdílení a vaši podporu :-)